fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

fórum

ONLINE SZIMULÁTOROS BAJNOKSÁG
 
KezdőlapPortalLegutóbbi képekRegisztrációBelépés

 

 Help! Logitech G25!

Go down 
4 posters
SzerzőÜzenet
TMS
Szentliga Versenyző
TMS


Hozzászólások száma : 1600
Join date : 2011. May. 31.

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeCsüt. 14 Júl. 2011 - 20:24

A problema az lenne, hogy mikent lehet egy Logitech G25-ot beallitani ugy, hogy csak 180° forduljon osszesen, 90° jobbra illetve 90° balra, alapkent 360° fordul azt hiszem. Nameg hol lehet kalibralni mert latom a softja masabb mint a Logitech Formula EX es nem talaljuk a kalibralasi opciot. Barkinek van otlete akkor kerem szoljon hozza ugyesen Smile.

Udv. Tamas
Vissza az elejére Go down
LehelFekete
Szentliga Versenyző
LehelFekete


Hozzászólások száma : 546
Join date : 2010. Dec. 08.
Age : 29
Tartózkodási hely : Erdélyország :)

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeCsüt. 14 Júl. 2011 - 21:58

Ezt valahol találtam Very Happy talán segíthet
Kell-e az a 900°??

Ma már szép számmal kaphatóak olyan kormányok, amik 900°-os szögben, vagy akár 1080°-ban is képesek elfordulni, szimulálva ezzel az utcai autók kormányművét, és a tévhitekkel ellentétben nem pedig kamionokét, vagy traktorokét. Ugye 3 x 360° = 1080°, az kopptól koppig 3 teljes fordulatot jelent, pont mint egy valódi kocsiban. Ha megnézünk pár belső kamerás felvételt versenyautókból, akkor láthatjuk, hogy - még a Forma 1-ben is!! - jócskán többet tekeredik az a volán 270°-nál és pedig nem véletlenül. Jelenleg az egyik legdirektebb kormányzással rendelkező "utcai" autó a Ferrari 458 Italia, aminek a kormánya összesen 720°-ot képes elfordulni, míg az F1-es autókban is ez a szám minimum 400°.
Szóval aki még nem próbálta ki, - vagy esetleg megakadt egy fejlődési szinten és nem tud gyorsulni -, annak ajánlom, hogy tegyen egy próbát, ha van rá lehetősége. Nem véletlenül a drágább kormányok ma már egytől egyig ilyenek. Saját tapasztalat szerint, - mások beszámolói alapján is - segíti a pontosabb úton tartást, és kevesebb korrigációval járó vezetést eredményez, nem beszélve a jobb köridőkről. Az igaz, ha komoly baj van már, és keresztben csúszik a jármű, sokkal nagyobb munka egyenesben hozni, hiszen jóval többet kell tekergetnünk rajta, mint egy 270°-os kormányon, viszont ha gyakorol az ember, töredéknyire csökken az ilyen esetek száma. Olyan érzés lesz, mintha kétszer olyan széles lenne pálya, rengeteg lehetőség nyílik a sofőr előtt hogy megválassza és korrigáljon a kanyarodás ívén, és hamarabb is kezdheti a kigyorsítást! Persze senki ne várja, hogy egyből jobb köröket fut majd, idő kell, míg ezt is megszokja az ember. Ha LFS-hez, vagy iRacing-hez alapvetően 900°-ot társít az ember a profilerben, akkor ezt a játék automatikusan az adott autónak megfelelő értékre csökkenti, hiszem komolyabb GT illetve Formula autókban ez az érték alacsonyabb, amit jól szemlétet az alábbi kép.

Ne feledjük el azonban, hogy mindehhez szorosan kapcsolódik a car setup-ban beállítható steering lock / kormányszög opció, melyről részletesebben az előző cikkben olvashattok.

Ha minden igaz akkor a kormánynak kell legyen egy PROFILER-je ott lehet babrálni a kormányforgási szöget Smile

Az alábbi videó 11. másodpercében látható a beállítási mód
Vissza az elejére Go down
TMS
Szentliga Versenyző
TMS


Hozzászólások száma : 1600
Join date : 2011. May. 31.

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeCsüt. 14 Júl. 2011 - 23:10

Koszonom Lehel, hogy megosztotad ezt az infot, sokat segit majd biztos!
Vissza az elejére Go down
Koolman
Szentliga Versenyző
Koolman


Hozzászólások száma : 854
Join date : 2008. Oct. 12.
Age : 51
Tartózkodási hely : Sepsiszentgyorgy

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeHétf. 18 Júl. 2011 - 6:01

Szivesen segitek nekem is G25 van es a heten raerek
Vissza az elejére Go down
TMS
Szentliga Versenyző
TMS


Hozzászólások száma : 1600
Join date : 2011. May. 31.

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeHétf. 18 Júl. 2011 - 10:42

Koszonom Kalman, hogy felajanlotad a segitseged, egyelore megoldodni latszik a problema, de ha megis gubanc lesz akkor majd szolok.
Amugy nem specifikaltam az elejen, nem az en kormanyomrol van szo, mert nekem nincs sajnos G25, hanem a Virgin-es DK Andraserol van szo, neki probalok en is segiteni.
Vissza az elejére Go down
RedDog
Szentliga Versenyző
RedDog


Hozzászólások száma : 2599
Join date : 2008. Oct. 13.
Tartózkodási hely : Over and out!

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeSzomb. 30 Júl. 2011 - 13:29

Mindenkinek ajanlom, nem csak Andrisnak.


Kormány beállítási tanácsok:

Kormány kalauz szimulátorozáshoz:


Tippek, trükkök, turpisságok:


Andrist ez a resz erdekli majd a legjobban:

Steeringlock / Kormányzási szög, vagy Kormányzár:
A kerék maximális elfordulását jelenti teljesen kicsavart kormány esetén. És itt érkeztünk el végre a már említett összefüggéshez a maximális kormányelfordulás (degress of rotation) és a maximális kerékelfordulás (steering lock) beállításai között, amely alapjaiban határozza meg az autónk irányítását. Ezen beállítások arányával dől el ugyanis, hogy egységnyi kormány-elfordításra mekkora mértékben forduljon el a kerék. Példa: ha magas kormány-elfordulás mellé alacsony kerék-elfordulást állítunk, akkor tekergethetjük mi lóhalálában a kormányt bármelyik irányba, az autó orra alig fog csak megmoccanni, míg fordított esetben a legkisebb mozdulatra is könnyen szembe találhatjuk magunkat a forgalommal.

Az ideális arány, ha a maximális kormány-elfordulás értékét elosztjuk a maximális kerék-elfordulás mértékével, akkor 20-24 közötti értéket kapunk. Erre példa: 720 / 34,5 = 20,9 vagy 270 / 13 = 20,8. A most bemutatott mindkét esetben a kocsink kereke ugyan akkorát fog fordulni azonos kormány-elfordítás következtében, a különbség csupán az, hogy a második esetben jóval kevesebb a maximális elfordulás lehetősége, mivel a kormányunk csak 270 fokot képes forogni. Azonban egészen ezen határ eléréséig nincs különbség vezetés közben a 720 és a 270 fokos beállítás között az imént megadott kormányszögek használata esetén és utána is csak annyi, hogy még tovább lehet forgatni. (megjegyzem, éles versenyen nagyon kevés az olyan szituáció, ahol ne lenne a 270° is bőven elég).

Tehát még egyszer, hogy biztosan egyértelmű legyek: ha a kormány elfordulását fixen hagyjuk (pl.: 240 fokon) és közben elkezdjük növelni a steering lock értéket mondjuk 13 fokról 15-re, akkor a kocsink kereke maximálisan egyre többet lesz képes elfordulni, de mivel eközben a kormányunk fordulási spektruma nem változik, így azonos mértékű kormányelfordításra a steering lock-ot növelve fokozatosan egyre nagyobb kerékelfordulás fog jutni és egyre kisebbeket kell majd kormányoznunk a kanyarok bevételéhez, ami nem feltétlenül jó, mert a precizitás rovására mehet.

A kezdők gyakran elkövetik azt a hibát, hogy túl "idegesre" állítják a kormányzásukat, 240 fokos elforduláshoz olyan 15 fok körül steering lock-ot állítanak, és ezáltal nagyon apró mozdulatokkal vezetnek csak. Ennek is meg lehet ugyan a maga előnye, de nem véletlenül tekergetik ennél jóval többet azt a volánt akár még a F1-ben is, a nagyobb áttétellel pontosabban lehet irányítani az autót.

Ez az arányszám azonban csupán egy ajánlás, mely nagyban függ a stílusunktól, a kormányunk átmérőjétől és az éppen vezetni kívánt jármű sajátosságaitól is. Nyilván egy gokart elterelgetéséhez jóval harapósabb kormányzást illik állítani, mint egy rally-autóhoz. Érdemes ilyenkor megnézegetni az adott versenygépről pár onboard felvételt, hogy megnézzük, hogy forgatgatják a kormányukat a nagyok.

Itt a Car Setup képernyőn ezen kívül még rengeteg beállítási lehetőséggel találhatjuk szembe magunkat, azonban a Setupolás mélyebb rejtelmeiben most nem kívánok ezen írás keret között belemenni. Minderről az interneten találhattok nagyon komoly, sok-sok oldalas leírásokat, ráadásul igazán hozzáértő személyek tollából. Mellékelek azonban egy kis Gyorstalpaló Guide-ot, ami kiindulásnak már bőven elegendő, és általánosságban igen jól használható bármelyik autóhoz. Elérhető innen: Setup Guide
Vissza az elejére Go down
TMS
Szentliga Versenyző
TMS


Hozzászólások száma : 1600
Join date : 2011. May. 31.

Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitimeSzomb. 30 Júl. 2011 - 13:52

Most mar engem is erint Very Happy
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Help! Logitech G25! Empty
TémanyitásTárgy: Re: Help! Logitech G25!   Help! Logitech G25! I_icon_minitime

Vissza az elejére Go down
 
Help! Logitech G25!
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Kormnay Mechanikai hibaodas Logitech Momosoknak

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
fórum :: Box utca :: Help-
Ugrás: