17.2 Amennyiben a támadott versenyző az előzés során körhátrányba kerülne (kék zászló), köteles a támadó versenyzőt a program által biztosított időtartamon belül biztonságosan - tehát nem mindenáron azonnal, hanem ott és akkor, ahol ezt biztonsággal megteheti-elengedni még akkor is, ha az a lekörözött részéről gázelvétellel, enyhe fékezéssel jár, mert első a biztonság. Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, büntetésben részesül, ami 5 hely hátrasorolást jelenthet a következő versenyen. Ha a lekörözött versenyző kiüti a gyorsabb pilótát akkor a büntetése: a következő versenyen a boxutcából indul.
18.1 A versenyek során legtöbbször előforduló szabálytalanság – a rendszeres pályaelhagyás mellett – a kilökés, amely vagy jár autósérüléssel, vagy nem. A kilökés többnyire a féktávokon történik. A kilökés alatt azt értjük, ha két autó közül a hátsó olyan mértékben hozzáér az előtte haladó autóhoz, hogy annak vezetője elveszti uralmát a versenygépe felett, függetlenül attól, hogy elhagyja eközben a pályát vagy sem. Ha kilökés után közvetlenül a vétkes (kilökő) versenyző megelőzi a vétlent, az szabálytalan előzésnek minősül [17.3 pont].
18.2 Kilökés során, ha a vétlen versenyző autója pályán kívülre kerül, avagy a pályán belül maradva megpördül, a balesetet okozó versenyző köteles büntetés terhe mellett a vétlen versenyzőt bevárni még akkor is, ha eközben őt magát megelőzi egy harmadik (negyedik stb.) autó. A kilökő (vétkes pilóta) a bevárás ellenére is +20 mp.-es időbüntetésben részesül az adott versenyen! A bevárás nem történhet álló helyzetben a pályának azon részén, ahol az beláthatatlan és maga is baleset forrása, azonban ebben az esetben is érvényes az, hogy a következő egyenes szakaszt lezáró kanyarkezdetig kell megtörténnie. [17.3 pont]