Módhiba, kifogyott üzemanyag, idei első győzelem - azaz ez volt Valencia2011. február 7-én megrendezésre került a Szentliga kilencedik évadjának második spanyolországi versenye. Barcelona után most Valenciába látogattunk. A szerényebb létszámú, fékgyilkos kanadai verseny után ezúttal a liga nagy része képviseltette magát a versenyen, szám szerint tizenhatan sorakoztunk fel a rajtrácsra és vártuk a piros lámpák zöldre váltását, hogy elindulhassunk az ötvenegy körös versenyre.
A McLaren Mercedes csapat tetemes fölényt tudhat magáénak a konstruktőrök versenyében a Mercedes GP ellenében. Ennek tudatában a Merci versenyzői erre a versenyre többet teszteltek, készültek, mint a többi futamra szoktak. Így Szabó Lóránt megnyerte az időmérőt, míg csapattársa Szonda Hunor a harmadik helyre sorakozhatott föl. Kettejük közt a világbajnoki tabella jelenlegi második helyezettje, a McLaren Mercedes-es Nagy Kopecky Kálmán foglalt helyet. Negyedik helyről az idei szezonban nagyon megbízhatóan versenyző Red Bullos Tokos Csaba rajtolt el, aki harmadik az egyéni pontok tabelláján. Ötödik helyről a szintén legjobb szezonját teljesítő Force Indiás Fegyver Botond indult. Péterfi Árpád az idei év meglepetésembere a Renault-val a hatodik helyet szerezte meg. Mögötte Lukács Szabolcs McLaren Mercedes-ével foglalt helyet.
Nyolcadik helyről a Williams húzóembere Albert Sándor rajtolt, míg a kliencedikről a Torro Rosso idei újonca Györkovács János indult, aki Kanadában megszerezte első pontjait a bajnokságban. Tizedikként Okos Zsolt a Red Bullal vágott neki a futamtáv teljesítéséhez. Tót Győző a kanadai harmadik helyezett a tizenegyedik pozíciót szerezte meg az időmérőn Torro Rosso-jával. Jecza Zénó a Virgin újonca rajtolt a tizenkettedik helyről. Dobondi Lehel a Ferrarival volt az utolsó előtti a rajtrácson, míg az utolsó a Renault második számú versenyzője Fekete Lehel. Kubánda Gellért a Force India-val, valamint Bartha Lajos a Lotus-szal a boxutcából vágott neki a futamnak.
A harmadik helyről rajtoló Szonda Hunor a harmadik helyről rajtolva szokásos jó rajtjának köszönhetően följött az első helyre és sikerült is elsőként elfordulnia az első kanyarban. Szabó Lóránt kiugrott a rajtnál, melynek boxáthajtásos büntetés lett a következménye, ez mellett sikerült hátraesnie a nyolcadik helyre. Nagy Kopeczky Kálmán is több pozíciót vesztett. Másodikként Tokos Csaba, harmadikként Fegyver Botond fordult el az első kanyarban. Lukács Szabolcs és Okos Zsolt stabilan eljött a rajtrácsról, míg Fekete Lehel az utolsó helyről a hetedikre tornázta föl magát.
A címre utalvaÉrdekes jelenségre lehettünk figyelmesek a futam alatt, ugyanis a tervezett ötvenegy kör helyett mindenkinek kicsit hosszabbra sikeredett a futam. Történt ugyanis, hogy a mód azt a kört, amelyiken egy versenyző kijött a boxba kerékcserére nem számolta bele a verseny során lefutott körökhöz, ergo, mintha le sem toltuk volna a kört. Innen következett az, hogy aki épp, hogy csak a minimális üzemanyag mennyiséget tette bele autójába a futam elején, annak nem volt elegendő üzemanyaga a futam száz százalékos teljesítéséhez. Így járt Kubánda Gellért is, akinek az utolsó körben állt meg autója, s fájóan adta át első helyét Szonda Hunornak. Gellért második helyen végzett, úgy, hogy nem teljesített az utolsó kört.
Vissza a futamhozSzonda Hunor megszerezte idei első futamgyőzelmét egy kört ráverve mindenkire az érdekes módhibának köszönhetően (és nem a túlzott gyorsaságának
). Rendkívül izgalmas csatákat vívott Gellérttel és Kálmánnal a futam során, azonban a barcelonai hasonlóan szoros csatát míg Kálmán nyerte, itt nem tudott Hunor fölé kerekedni.
Lukács Szabolcsnak nem sikeredett annyira izgalmasra ez a versenye, mint az elmúlt évadbeli, szépen, csendben kimaradt a nagyobb csatározgatásokból. A futam elején Péterfi Árpád helyezett rá kisebb nyomást, azonban ez nem volt a helyezését befolyásoló hatás. Később Fegyver Botonddal akasztotta össze a bajszát, de ezt az akadályt is sikerült nagyobb erőfeszítés nélkül legyűrnie. Magabiztos harmadik helyet szerzett magának, amivel tovább növelte az előnyét a tabellán.
Hogy miért növelte Szabolcs az előnyét ? Azért, mert első számú üldözője, egyben csapattársa Nagy Kopeczky Kálmán mögötte ért célba, a negyedik helyen. Kálmán, mint már említette nagy csatát vívott Gellérttel és Hunorral. Futamát a rossz rajt és a harmincadik körben bekövetkezett megpördülés pecsételte meg és így elúszott az esélye a futamgyőzelmet tekintve.
Tokos Csaba másodiknak fordult el az első kanyarban, azonban már két kör múlva már harmadik volt, ugyanis Kálmánt nem tudta maga mögött tartani. A tizenegyedik körben gondoskodott arról, hogy ne tudjon a közvetlen élmezőnyben végezni: összetörte autóját, bal első kerekét leszakítva magáról és így kullogott be a boxutcába. Azonban mindenképpen figyelemre méltó az, hogy egy nagyon összetört autót betuszkolt a boxba, nem adta fel és ennek köszönhetően az ötödik helyen szerzett négy pontot.
Bartha Lajos a boxutcából indulva lett a hatodik, ami nagyon jónak mondható. Elkerült mindenféle összetűzést ellenfeleivel és köszönhetően mások hibázgatásainak, sikerült három pontot szereznie.
Fegyver Botond sokat küzdött ellenfeleivel, többek közt Tokos Csabával, Péterfi Árpáddal és Lukács Szabolccsal. A futam elején a harmadik helyen is autózott, azonban, ahogy teltek a körök, lankadt a koncentráció és be-becsúsztak a hibák. Végül két pontot szerzett a hetedik hellyel.
Szabó Lóránt kiugrott a rajtnál, büntetést kapott, ezt követően összetörte autóját, majd Györkovács János szállt bele és ismét mehetett a boxutcába. Csapás, csapás hátán, mondhatnánk ... számokkal kifejezve az a futam ezúttal egy pontot ért.
Utolsóként a kanadai bronzérmes Tóth Győző ért célba, akinek ezúttal pont nélkül kellett távoznia, köszönhetően a kilencedik helyezésének. A kiesettek névsora igencsak bő: Péterfi Árpád, Fekete Lehel, Györkovács János, Okos Zsolt, Dobondi Lehel, Albert Sándor, Jecza Zénó.